Mommy Suhail: Malunya Celah Peha Hitam! Saya Ada 3 tips Cara Atasi

Sunday 6 March 2016

Malunya Celah Peha Hitam! Saya Ada 3 tips Cara Atasi

Masalah paling common sekali lepas bersalin adalah perubahan warna kulit. bukan sahaja celah peha tempat lain pun ada. Betul tak mommies sekalian? Hehe paling teruk di bahagian pelipat nak nak lagi kawasan ketiak, peha, pelipat bawah lutut dan pelipat siku. 



Antara Punca Celah Peha Hitam ialah:


  • Perubahan hormon ketika hamil - ketika hamil hormon MSH (Melanocyte Stimulating Hormone) akan meningkat dan merangsang proses pigmentasi. Sebab tu kulit akan lebih gelap dibahagian tertentu. Contohnya dicelah peha, leher dan puting susu lebih gelap.

  • Pakaian yang ketat - memakai pakaian yang ketat seperti seluar jeans, akan menyebabkan kulit mudah berpeluh dan peha menjadi hitam.

  • Kerap menggaru - Kegatalan di celah peha yang kronik akan menyebabkan banyak sel kulit mati, Sel kulit mati yang gagal diperbaharui akan melambatkan proses pencerahan. Kesannya celah peha akan gelap!


Jadi demi kecantikan diri dan kesayangan menggunung kepada suami, Anda boleh cuba cara ini:

1. Scrub kunyit/limau/lemon


Zaman anak dara dulu mommy pernah cuba scrub guna limau tapi mommy tambah kapur sireh sikit. Then gosok pelan2 dekat tempat yang dikehendaki. Tapi terus terang mommy cakap feeling dia panas2 gitu lepas sental. 

Untuk scrub kunyit boleh tumbuk lumat kunyit hidup campurkan dgn sedikit air, nak lagi best campur dengan beras yg dah di blend/kisar kasar. Gosok lah hangpa semahunya. Lepas gosok cuci dan boleh ulang beberapa kali sehingga dapat kesan yang di inginkan.

Scrub lemon ni same je macam scrub limau, tapi tak yah campur kapur lah. Potong nipis lemon and sental sampai puas. Kulit akan licin dan daki akan berkurangan repeat berkali kali sampai dapat putih yang kita mahu tu.

2. Ubat gigi

Hahh ni mesti ramai tak tahukan? Mommy pun baru tahu ni. Heee untuk putihkan celah peha, ketiak, dan lipatan2 lainnya, boleh picit sedikit ubat gigi dan lepas tu biaq dalam 5 minit gitu baru bilas. Tapi... awas! Jangan biar lame sangat kang panas tak hengaaatt!

3. Mencerahkan peha dengan Energizing Soy Protein- ESP Shaklee mampu memutihkan celah peha!



Apa tu ESP?

  • 100% protein soya asli tanpa pengubahsuaian genetic - Non Genetically Modified Organism (Non GMO)
  • 100% Berasaskan sumber semula jadi
  • mempunyai 9 asid amino penting yang mana tubuh kita tak mampu hasilkannya sendiri.
  • tak de kolestrol dan laktosa!
  • tak de bahan pengawet,pewarna, perasa tiruan. 


Cara ESP Memutihkan Kulit

Nak dapat kulit yang cerah, kolagen dalam badan kene cukup. Bukan sahaja kulit lebih putih tapi anjal dan dapat mengurangkan kedutan. Sebab tu sekarang ni ramai yang dok consume kolagen. Siapa tak nak putih kan!

Antara elemen dalam penghasilan Kolagen ialah protein! protein yang diserap oleh tubuh badan mampu meneutralkan radikal bebas dan mengekalkan keremajaan kulit! Bayangkan umur 35 tapi kulit macam 25 tahun. BEST NYA!!

Mengamalkan ESP Shaklee secara konsisten mampu mencerahkan kulit, bukan sahaja celah peha malah seluruh badan! Kulit yang cerah memerlukan kolagen yang cukup. ESP Shaklee yang kaya dengan protein dapat membantu menghasilkan kolagen, membaiki dan memperbaharui tisu rosak dan menggantikan sel sel kulit mati secara semula jadi. 

Penggunaan ESP secara berterusan mempercepatkan proses pembuangan sel kulit mati dan sel kulit rosak lalu menggantikannya dengan sel kulit baru. Sel kulit yang kaya dengan protein akan lebih cerah, gebu, bersih dan lembut. 
Lepas amalkan ESP jangan terkejut pulak tau. Bukan je kulit putih, gebu, lembut dan anjal, tapi banyak lagi kelebihan yang anda akan rasai. Antaranya:

Kesan lain mengamalkan ESP Shaklee

  • Badan lebih bertenaga! 
  • Kandungan gula dalam badan normal- sesuai untuk pesakit diabetes!
  • Paras lemak dan kolestrol dalam badan lebih rendah!
  • Membantu sistem pencernaan- elak sembelit!
  • Membantu mendapatkan berat badan ideal!
  • Berperanan sebagai milk booster- tambah susu badan!
  • Otot lebih pejal!
  • Rambut lebih bersinar, sihat dan tidak bercabang!
Jika anda dah tak sabar2 nak putihkan peha anda, cepat2 hubungi mommy di +60193789509. Mommy berani jamin jika anda minum dan buat masker ESP secara konsisten, anda akan dpt result dengan lebih cpt.barulah suami makin sayang kan? Jika anda yang nk naik pelamin pun sama.cepat2 cuba supaya malam pertama anda lebih indah.takdelah malu2 nak cover depan suami kan.


Better late than Never!

Fatyn Bahrin
FREE CONSULTATION!!
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Shaklee ID: 1225846

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...