Mommy Suhail: Upline Shaklee Penipu

Sunday 3 April 2016

Upline Shaklee Penipu

Assalamualaikum wbt

Mungkin ada di antara anda yang pernah tertipu dengan upline Shaklee, namun percayalah tidak semua Pengedar Shaklee penipu, pembohong, dan tidak amanah. Andai kata Shaklee benar benar menipu pengedarnya, sudah pasti Shaklee gulung tikar di Malaysia ni. Justeru itu, sebelum anda membuat keputusan untuk menyertai bisnes Shaklee pastikan anda memilih kumpulan yang tepat.

Ramai yang mendaftar sebagai ahli Shaklee tidak mengetahui siapa Upline mereka, ini menyebabkan mereka tidak dapat bimbingan bisnes yang tepat. Bukan itu sahaja, banyak lagi sebab mengapa ramai yang menyesal mendaftar sebagai ahli Shaklee.


Antaranya:

Daftar Dengan Upline Yang Tidak Aktif


Peluang dalam Shaklee ni sebenarnya amat besar. Melebihi peluang anda bekerja makan gaji di syarikat besar. Bayangkanlah jika makan gaji, maksimum kenaikan pendapatan tahunan mungkin dalam 2 ribu setahun. Tetapi dengan Shaklee, kenaikan sebanyak 2 ribu tu bukan tahunan, malah BULANAN! Banyak sangat masa anda boleh jimat untuk pencen lebih awal. Tetapi, ianya akan menjadi realiti jika anda berada di bawah kumpulan yang TEPAT.

Sebab itu, rugi dan menyesal jika anda daftar jadi ahli Shaklee dengan pengedar yang tidak aktif. Anda memang tidak akan mendapat sebarang bimbingan dari mereka kerana mereka tidak akan mendapat first class updates.

Sebaliknya jika anda berdaftar dengan saya, kumpulan kami sememangnya mempunyai pautan yang erat antara satu sama lain demi memastikan kelangsunagn bisnes Shaklee masing-masing. Sebagai penaja kepada para pengedar, sudah menjadi tanggungjawab saya untuk melatih dan mengambil berat kumpulan bisnes yang saya kendalikan.

Daftar Ahli Shaklee Dengan Ahli Keluarga atau Kawan Terdekat


Tiada salah pun daftar ahli Shaklee dengan orang yang anda rapat. Tetapi anda harus pastikan mereka adalah pengedar yang aktif dan mempunyai support group yang cukup kuat.

Kebiasaannya ini terjadi atas dasar nak menyokong orang yang rapat dengan kita atau pun merasakan lebih mudah dalam menyampaikan info sekiranya berada berdekatan. Jika mereka aktif atau pun berada dalam kumpulan yang tepat, tiada masalah untuk anda menyertai mereka. Tetapi bagaimana jika mereka juga berada dalam kumpulan yang salah?

Jarak antara penaja dan pengedar juga bukan halangan utama untuk berjaya dalam Shaklee. Zaman sekarang banyak medium yang boleh menghubungkan antara satu sama lain walaupun berlainan negara.

Pengedar team saya yang kebanyakannya sudah mendapat pendapatan bualanan 4 angka semuanya berada jauh dari saya. Saya di Kota Damansara tetapi mereka di Kedah, Puchong, Cheras, Terengganu dan Kelantan. Semuanya info kami sediakan melalui medium facebook, telegram, whatsapp, webinar, dan juga blog hebat kami http://ireach.my/ (jika berminat untuk mendapat lebih akses kepada website ini, anda boleh emelkan kepada saya di fatynbahrin92@gmail.com)

Daftar Ahli Shaklee Dengan Penaja Goyang Kaki


This is very typical MLM. Kerana sejarah MLM yang suka menekan orang bawahan menjadikan sistem MLM sangat dibenci oleh masyarakat. Shaklee lebih kepada network marketing. Dalam kumpulan kami masing-masing bekerjasama dan tiada siapa pun yang goyang kaki walaupun sudah bergelar Master. Tanggungjawab mendidik pengedar yang bernaung di bawah kumpulan memang terletak di bahu penaja. Kerana itu kami sebagai penaja sebaik mungkin akan mendidik dan membimbing pengedar untuk mendapat pendapatan yang sama seperti kami.

Begitu juga jika ada yang meminta anda daftar jadi ahli Shaklee di cawangan. Kita belum selidik bahawa mereka adalah penaja yang aktif dan mempunyai banyak marketing skill atau pun tidak. Anda terpaksa menanggung risiko jika penaja yang anda jumpa di cawangan hanya aktif mencari pengedar, tetapi tidak melaksanakan tanggungjwab untuk membimbing anda menjana pendapatan hebat melalui Shaklee. Sangat kesian

Daftar Ahli Shaklee Dengan Penaja Yang Tidak Amanah


Amanah ini ada banyak kategori. Dalam Shaklee pula, saya kategorikan kepada dua. Tidak amanah untuk membimbing anda (saya dah huraikan di atas). Satu lagi tidak amanah dalam berjual beli.

Ada sesetengah penaja yang suka menjual produk pada harga murah; kurang dari harga yang telah ditetapkan oleh Shaklee. Sekali imbas, kita boleh katakan tidak salah dari segi hukum tetapi bila direnung kembali ianya terbukti haram kerana:

  • menindas peniaga lain yang menjual produk pada harga yang telah ditetapkan oleh Shaklee merendah-rendahkan kualiti produk dengaa menurunkan harga 
  • dapat bonus/naik ranking dengan cara kotor
Oleh itu, kena pastikan penaja anda benar-benar amanah demi kelangsungan pendapatan yang diberkati.

Daftar Ahli Shaklee Dengan Penaja Yang Menipu


Kisah ini benar-benar terjadi kepada seorang kenalan saya. Kenalan saya ini dijemput oleh rakannya di tempat kerja untuk menghadiri seminar Shaklee. Maka, beliau pun pergilah. Sesampainya di sana, bermula la bermacam-macam promosi dan kelebihan-kelebihan yang diwar-warkan oleh penaja yang menipu tersebut (Ni pun typical MLM jugak). Apabila peserta seminar mula rasa seronok dan dibuai angan-angan nak kaya cepat, penaja ini mula mencucuk peserta untuk membuat bayaran sehingga beribu ringgit. Sedangkan kos keahlian untuk daftar sebagai ahli Shaklee hanyalah serendah RM80 seumur hidup. 

Sudah pastilah dengan ribuan ringgit yang diberikan, pengedar yang baru daftar tersebut mendapat produk berkaitan. Tetapi jika tiada skill berjual beli, bagaimana mahu menghabiskan stok barangan tersebut? Kerana itulah, pemilihan penaja yang TEPAT bukan sahaja membantu anda berbisnes dalam keadaan yang harmoni, tetapi penjanaan pendapatan lebih cepat selari dengan pengetahuan mengenai produk dan juga skill berjual beli.

Oleh itu, jangan ulangi lagi kesilapan yang dibuat rakan saya tadi. Yang lebih menyedihkan dia mendaftar sebagai ahli Shaklee kerana dia seronok melihat gambar-gambar dan status saya yang sedang coaching anak-anak bisnes saya. Dari situ, terbuka hatinya untuk mendaftar tetapi sayangnya dia silap memilih penaja. Sehingga sekarang, perjalanan bisnes Shakleenya masih lagi statik. Saya pun tidak dapat membantu kerana penaja beliaulah sepatutnya yang bertanggungjawab untuk mendidik pengedar sehingga berjaya.

Bagaimana Cara Daftar Sebagai Ahli Shaklee Di Bawah Team Hebat Saya?


Kumpulan saya dinaungi oleh dua orang Master yang sangat hebat dan mempunyai ilmu marketing yang sungguh luar biasa. Saya berani janjikan jika anda sememangnya tercari-cari jalan keluar kemelut kewangan anda, ini adalah jawapan yang anda cari-cari selama ini. 

Daftarkan diri anda bersama saya dan kumpulan iReach sekarang dan yuran yang dikenakan hanyalah RM80 seumur hidup. Segala bimbingan dan pengetahuan tersedia di dalam kumpulan rahsia kami. Jangan sesekali risau jika anda berada berjauhan walaupun di luar negara kerana akses kepada kumpulan rahsia kami tidak terhad hanya di Malaysia. Nak tahu faedah daftar Shaklee bersama kami? Boleh baca SINI


Hanya suku daripada warga iReach. Nampak tak ada Amin Idris (TV Al Hijrah) kat tengah-tengah tu. Serius best team kami ni…support memang kuat kiri dan kanan.

Anda merasa teruja nak menyertai team kami?
Anda tak sabar-sabar nak menggenggam pendapatan bulanan 5 angka seperti kami?
Tonton video di bawah dan saksikan kemeriahan menjadi ahli iReach!


Group Jutawan Shaklee Paling ROCK - ASB Mega Seminar 2014 from iReach HD on Vimeo.

Meriahkan?? Baiklah kini keputusan di tangan anda, sekiranya anda tak sabar ingin menyertai kami sila isi details anda seperti di bawah supaya saya boleh bimbing anda bagaimana untuk daftar sebagai ahli Shaklee di bawah team kami yang hebat

**sekiranya saya tidak hubungi anda melalui emel atau telefon dalam tempoh 24 jam selepas anda isi detail di bawah, sila What'sApp/SMS saya di +60193789509



Jangan malu untuk bertanya, 
saya memang benar benar ingin membantu anda!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...