Mommy Suhail: Set Menyusu Shaklee [PAKEJ SUPER MURAH]

Friday 18 March 2016

Set Menyusu Shaklee [PAKEJ SUPER MURAH]

Shaklee ada menawarkan set penyusuan lengkap bagi kaum ibu agar dapat menyusukan anak mereka lengkap 2 tahun. Keberkesanan Shaklee dalam memberi bantuan dapat dibuktikan dengan testimoni-testimoni kejayaan pengguna. Satu kejayaan bagi kami apabila melihat kepuasan ahli para pengguna.

Jika dilihat, dalam Shaklee ada pelbagai pakej yang disedikan. Pemilihan pula bergantung kepada situasi semasa para ibu. Jika ibu tiada masalah penyusuan yang ketara, para ibu boleh mencuba ESP dan Alfalfa Complex sahaja. Jika masalah penyusuan begitu ketara, para ibu disarankan untuk mengambil pakej lengkap iaitu Triple M. Set Triple M terdiri daripada ESP, Alfalfa Complex, Vitalea, B Complex, Vitamin C, dan juga Ostematrix.

Bagaimana yang dikatakan masalah ketara dan juga tidak ketara? Bagi ibu yang ada sedikit simpanan susu perahan dan mahu menambahnya lagi, anda boleh mencuba ESP & Alfalfa Complex. Tetapi jika anda ibu yang langsung tiada stok ebm, ataupun ibu relaktasi, menyusu anak angkat atau tidak dapat menyusukan secara terus kerana anak ditahan di wad, sememangnya sangat-sangat disarankan untuk mengambil set Triple M.


Mari kita lihat apa fungsi setiap daripada pakej yang tersedia.

Energizing Soy Protein (ESP)

Merupakan jantung hati kesayangan ibu-ibu yang menyusu di luar sana. Merupakan sejenis susu soya yang sangat tinggi kandungan protein. Ianya menepati 7 kriteria soya yang selamat di ambil dan sudah semestinya organik. Memandangkan komposisi utama susu badan adalah protein, maka ESP sememangnya supplement yang membantu membanyakkan susu badan. Jika anda berusaha untuk banyakkan susu dengan memakan sumber soya yang lain seperti tempe, air soya, jangan lupa bahawa protein adalah sangat sensitif kepada pemanasan. Jadi kemungkinan peratusan protein adalah sangat minima ya.. Disebabkan faktor itulah ESP tidak boleh dibancuh bersama air panas :)

Alfalfa Complex 

Gandingan ESP bersama alfalfa memang super mantap dan memang tak dapat dinafikan lagi. Sumber herba asli yang mampu menghasilkan pertambahan susu dan sememangnya terkenal sebagai penggalak susu. Antara hot item kerana ianya juga mempunyai beberapa fungsi yang lain seperti ejen detox, merawat keputihan, pengetat vagina dan mengurangkan resdung dan masalah kegatalan.

Vitamin C Sustain Release

Anti oksidan semulajadi dan mampu menggalakkan salur darah supaya sihat. Ia juga sebagai perisai kepada sebarang jangkitan atau pun sebagai sistem imunisasi. 



Ostematrix 

Gabungan kalsium dan magnesium di dalam satu vitamin yang dipanggil Ostematrix. Untuk pengetahuan semua, penyerapan kalsium adalah di tahap paling optimum jika diambil bersama magnesium. Jadi, memang sangat sesuai la jika anda ibu yang tak suka minum susu atau ibu yang agak liat nak membancuh susu. Kalsium memang supplement wajib untuk ibu menyusu kerana anda sedang berkongsi segala nutrien bersama anak yang sedang disusukan.

Vitalea Iron Formula 

Berfungsi sebagai multivitamin yang mengandungi 28 jenis nutrien lengkap. Dapat membantu memberi kecergasan dan tenaga kepada ibu-ibu menyusu. Almaklumlah, ibu menyusu ni sesetengahnya agak kepenatan dan faktor penat juga antara salah satu faktor produksi susu merudum.

B Complex 

Dikenali sebagai vitamin anti stress dan pemberi ketenangan. Selain itu ia juga dapat membaiki kesihatan urat saraf. Hanya sebiji sehari dapat memberi kelegaan berpanjangan kepada ibu menyusu. Jika anda sentiasa happy dan tenang, susu pun mencurah-curah keluar, in shaa Allah..

Mommies tidak semestinya perlu mengambil semua vitamin di atas. Hubungi saya untuk mendapatkan pakej yang sesuai untuk anda 

Tetapi jangan pula disalah sangka bahawa pengambilan supplement atau milk booster akan mendapat kesan seawal sehari penggunaan atau pun terus melimpah daripada 2oz kepada 10oz. Pengambilan supplement juga harus disertakan bersama-sama tips penyusuan. 

Oleh itu, entry ini diharap dapat memberi pendedahan kepada tips dan petua penyusuan yang sebenar. Kepada pelanggan yang setia, saya berharap agar anda semua berjaya menyusukan anak sehingga dua tahun. Bukan menyusukan dalam keadaan letih, tetapi dengan kesegaran dan kesihatan yang baik tanpa mengabaikan tanggungjawab kepada suami dan rumahtangga. Inilah matlamat asal set penyusuan Shaklee 

Happy breastfeeding mommies! 

Untuk mendapatkan pakej terbaik dengan harga super murah boleh hubungi saya.

Better late than Never! Call me now!

Fatyn Bahrin
FREE CONSULTATION!!
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Shaklee ID: 1225846

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...