Mommy Suhail: SUAMI, FAHAMI PERANAN ANDA!

Friday 18 March 2016

SUAMI, FAHAMI PERANAN ANDA!

Kasih sayang, kefahaman, dan sokongan dari suami merupakan instruments penting buat mommies menjayakan proses penyusuan. Sudah pasti kasih sayang dan perhatian yang cukup dari suami membuatkan isteri lupa akan stress dan letih di tempat kerja. Malah isteri sentiasa tenang dan bersemangat untuk menyusukan bayi.

Berikut merupakan peranan suami yang penting:


Bantu Isteri Anda Uruskan Anak

  • Proses melahirkan sangat meletihkan. Ketika tempoh awal kelahiran ibu memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dan memulihkan kembali tenaga yang telah banyak hilang. Suami tidak harus kekok menguruskan anak. Disaat isteri keletihan, apa kata suami pula mengambil tugas memandikan anak, menukar lampin, melipat baju atau bermain dengan anak. 

Jangan Cerewet!

  • Suami perlu memahami keletihan isteri menguruskan anak, tambahan lagi sekiranya isteri terpaksa bekerja untuk membantu suami. Sekiranya isteri memasak lauk biasa biasa sahaja jangan lah pula anda memilih. Fahami isteri anda. Lebih indah sekiranya anda yang menawarkan diri untuk memasak dan biarkan isteri berehat. 

Tambah Pengetahuan Penyusuan Bersama 

  • Di zaman teknologi di hujung jari ini, saya yakin segala maklumat dapat di akses dengan mudah. Begitu juga ilmu penyusuan. Suami boleh bersama sama isteri mencari maklumat tentang penyusuan di internet. Di samping itu, menghadiri seminar atau kursus yang dianjurkan oleh badan bertauliah. Ini pasti menyenangkan isteri anda!

Beri Bantuan Kewangan Sekiranya Mampu 

  • Tidak salah melaburkan sedikit wang untuk melengkapkan keperluan penyusuan isteri anda. Contohnya, membelikan pump susu elektrik dan nursing pillow. Pasti isteri anda akan rasa dihargai!

Sentiasa Sedia Demi Isteri Anda 

  • Isteri akan berasa lebih tenang andai suami sering berada dekat dengannya. Bukan lah berkepit 24jam ya. Ini bermaksud, sekiranya isteri mengalami kesukaran ketika penyusan, sekurangnya dengan adanya suami, sedikit sebanyak dapat mengurangkan stress yang dialami isteri. Kata kata semangat dari suami amat isteri perlukan! 

Sentiasa Manjakan Isteri Anda. 

  • Proses penyusuan memerlukan tenaga yang banyak dan ianya amat meletihkan, lagi lagi buat ibu yang bekerja dan tidak mengambil sebarang supplement. Khasiat daripada makanan harian terpaksa dikongsi, penyelesaiannya ramai yang cenderung untuk makan dalam portion yang banyak. Namun ini adalah langkah yang silap! Mengambil makanan yang banyak dalam satu satu masa hanya membekalkan tenaga untuk tempoh yang singkat dan ianya menggemukkan badan! Sebab itu ramai ibu yang menyusukan gemuk.
  • Sebagai suami yang penyanyang, anda boleh mengurutkan isteri dan membelainya. Ketika isteri sedang menyusukan bayi, sediakan segelas air buat isteri anda. Ini pasti membuatkan isteri anda gembira!

Hargai Isteri Anda. 

  • Selama 9 bulan isteri anda berkorban mengandung dan melahirkan zuriat anda dan selama itu alahan dan kesakitan menjadi peneman setia. Malah isteri terpaksa menahan sakit dan bertarung nyawa demi melahirkan cinta hati anda. Tidak salah sebagai suami anda memanjakan isteri. Setuju mommies? ;)
  • Banyak cara yang boleh suami lakukan demi menghargai pengorbanan isteri. Antaranya, membeli set makanan tambahan seperti Set Menyusu Shaklee yang mampu mengembalikan tenaga isteri. Isteri bertenaga, sehat tubuh badan pasti anda juga senang hati.

psst! dengar dengar ada promo super murah untuk Set Menyusu Shaklee bulan ni.

Better late than Never! Call me now!

Fatyn Bahrin
FREE CONSULTATION!!
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Whats’sApp/SMS : +60193789509
Shaklee ID: 1225846

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...